• SOVEROMSDAGER KUN I DAG!  •  TONE KROKENS TIPS TIL FESTBORD  •

Kid lanserer nytt branding-konsept

Derfor går vi fra «Få det fint» til «Godt å komme hjem»

Som en av Nordens ledende retailkjeder, gjør vi nå et retningsskifte i vår merkevarestrategi og lanserer nytt brandingkonsept, Godt å komme hjem. Vi er stolte av å være en del av så mange norske hjem – gjennom år og generasjoner, og så mye gøy vi har hatt – fra «Steikje fine gardiner» til «Få det fint». Nå hyller vi hjemmet ytterligere – med ny pay off: «Godt å komme hjem».

«Det har alltid vært viktig for oss å tilføre merverdi til merkevaren vår, i tillegg til inspirasjon og gode kampanjer. Det handler ikke lenger bare om fint interiør, sengesett og gardiner, men at hjemmet er blitt et viktigere sted for de fleste av oss, og noe mer enn bare der vi våkner om morgenen og legger oss om kvelden. Et hjem skal være et godt sted å være, hvor vi lander, slapper av og er oss selv, og ikke minst, har det akkurat som vi vil ha det”, forteller markedsdirektør i Kid/Hemtex», Kaja Myhra.

«Få det fint" har vært et vellykket og godt konsept, men i takt med at vi vokser, utvider varesortimentet med nye kategorier, og slo oss sammen med Hemtex, var vi modne for å fornye og forsterke både konsept og merkevare. Hemtex hadde allerede “Gör det härligt att komma hem” og ved å videreføre det beste fra begge selskapene føler vi nå at vi samler og styrker oss under en ny felles payoff.»

Tanken er at dette konseptet skal bli langsiktig og utgjøre en grunn for vår videre kommunikasjon. Det skal også oppleves slik når du kommer inn i en Kid-butikk – hyggelig og inspirerende, med god atmosfære. Idé og konsept er utviklet internt i Kid, i samarbeid med produksjonsselskapet Willy. Mediebyrå ReMedia står bak strategi og mediekjøp. Kampanjen lanseres i september og kommer til syne på TV, online, digitalt og i sosiale medier.


«Vi vil ikke bare at interiør skal være fint. Vi vil at fint interiør skal være tilgjengelig for alle.»

Vi er stolte av å være en del av mange norske hjem, og vår visjon er fortsatt å inspirere folk til å skape drømmehjemmet. Vi vil ikke bare at interiør skal være fint. Vi vil at fint interiør skal være tilgjengelig for alle. Vi skal by på ideer, inspirasjon og design alle har råd til.

Vi styrer fortsatt etter den opprinnelige forretningsideen; å gjøre kvalitetsvarer tilgjengelig for alle – til priser folk flest har råd til.

Kid og Hemtex er i dag en totalleverandør av alt du trenger til hjemmet, og alt av tekstil, interiør og møbler designes og utvikles i Lier utenfor Drammen. De siste årene er varesortimentet også utvidet med flere nye egenutviklede housebrands som møbler, tepper, senger, belysning, yoga/hjemmetrening og kontor og oppbevaring blant mer.

Vår viktigste jobb er å gjøre det enkelt for kundene våre å få det hjemmet man vil ha. Akkurat som man vil ha det. Og alltid gi god verdi for pengene.


«Vi syns det blir aller finest når du har det akkurat slik du vil ha det.»

Vil du se filmen Godt å komme hjem på nytt, kan du se den her.

For mer informasjon om konseptet, ta kontakt med presse@kid.no