Bestill før søndag 15. des. for levering til jul | Klikk & Hent kan bestilles frem til 24. des.

  • Info
  • Angrerett, bytte og retur

Angrerett, bytte og retur

Vi forøker alltid å sikre at du blir fornøyd med våre produkter. Dersom du skulle angre på ditt kjøp, har du rett til å benytte deg av vår 14-dagers angrerett i samsvar med gjeldende lovgivning om angrerett.

Det er svært viktig at du ser over leveransen så snart som mulig etter mottak, slik at eventuelle produksjonsfeil kan bli identifisert og håndtert umiddelbart. Dette kan innebære erstatning av varen eller tilbakebetaling av kjøpesummen. Din tilfredshet er vår prioritet, og vi er her for å hjelpe deg gjennom prosessen. Har du hentet ut din ordre men ønsker å returnere den, kan du gjøre dette kostnadsfritt i en av våre butikker

Angrerett
Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke ut produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet sjekket på samme måte som man kan gjøre i butikk, så har du krav på hele kjøpesummen og frakt tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil Kid Interiør AS gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt tilbakebetales.

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du har mottatt varen. Hvis du ikke vil beholde varen, må du returnere denne snarest etter mottak av varen. Du returnerer enten via våre butikker, eller registrer din retur på Mine Sider på kid.no (hvis du var logget in da du kjøpte varen). 

Dersom pakken ikke blir hentet vil den bli behandlet som uavhentet og retur frakt dekkes av deg som kunde som et gebyr(se eget avsnitt for uavhentede pakker).

 

Angreretten gjelder ikke for: 

  • Varer bestilt på mål som for eksempel måltilpasset solskjerming
  • Forseglede varer hvor forsegling er brutt etter levering og produkter som ikke er egnet for retur av helsevernmessige eller hygieniske årsaker (eks. dyner, puter, såper, kremer)
  • Spesialtilpassede produkter hvor kunde selv har gjort valg som gjør at varen skiller seg fra standard vare i butikk eller på nett (eks. tekstil, farge, treverk, møbelben, måltilpasning etc.)

Ved spørsmål om angrerett eller retur; ta kontakt med kundeservice enten på mail: kundeservice@kid.no eller på telefon: 31 00 20 00. 

Bytte/returnere varer i butikk
Har du handlet i nettbutikken kan du bytte eller returnere varene i en av våre Kid butikker kostnadsfritt. Dette gjelder også nettordre som er hentet ut. For å bytte eller returnere varer må du ta med ditt ordrenummer som du finner på ordrebekreftelsen eller på Din Side. Husk at merkelapper ikke må være fjernet fra produktet, samt at emballasje må være intakt. Større møbelvarer skal ikke returneres i butikk, her må du kontakte vår Kundeservice  (se eget avsnitt for større møbler).

Bytte eller returrett gjelder ikke:

  • Varer bestilt på mål som for eksempel måltilpasset solskjerming
  • Forseglede varer hvor forsegling er brutt etter levering og produkter som ikke er egnet for retur av helsevernmessige eller hygieniske årsaker (eks. dyner, puter, såper, kremer)
  • Spesialtilpassede produkter hvor kunde selv har gjort valg som gjør at varen skiller seg fra standard vare i butikk eller på nett (eks. tekstil, farge, treverk, møbelben, måltilpasning etc.)

Bytte/returnere varer ved å sende tilbake til nettbutikken
Dersom du ønsker å returnere din ordre via post, vil du få tilbakebetalt kjøpesum og porto du har betalt ved bestilling. Du må selv dekke returporto. Hvis du var innlogget da du gjore kjøpet kan du registrerer du din retur på Min Side da koster returfrakt 89 kr. Du vil da få tilgang til din retur etikett på Mine Sider. Denne printes ut og klistres på pakken før den leveres på et PostNord MyPack hentested. Du må levere varen i originalemballasjen og i samme stand som den var ved mottakelse.

Bytte eller returrett gjelder ikke:

  • Varer bestilt på mål som for eksempel måltilpasset solskjerming
  • Forseglede varer hvor forsegling er brutt etter levering og produkter som ikke er egnet for retur av helsevernmessige eller hygieniske årsaker (eks. dyner, puter, såper, kremer)
  • Spesialtilpassede produkter hvor kunde selv har gjort valg som gjør at varen skiller seg fra standard vare i butikk eller på nett (eks. tekstil, farge, treverk, møbelben, måltilpasning etc.)

Send varene til:
Kid Interiør AS 
Gilhusveien 1
3426 Gullaug

Bytte/returnere møbler og større varer ved å sende til nettbutikken:

Det gjelder egne regler for retur av møbler og større varer som er kjøpt på Kid.no. Er det tvil om hvordan din vare klassifiseres kan du ta kontakt på kundeservice@kid.no. 

Ved bruk av angreretten på retur av store møbler må Kid Kundeservice kontaktes. Retur kan ikke gjøres via Mine sider da henting må bestilles av Kid. Kunde betaler returfrakten, og møbelet må returneres i original emballasje. Kontakt Kundeservice på kundeservice@kid.no, eller telefon: 31 00 20 00.

Dersom originalemballasjen er brutt er du selv ansvarlig for at varen er forsvarlig pakket inn for transport. Transportør kan nekte å ta imot varer som åpenbart har mangelfull emballasje. Alle returnerte varer vil bli inspisert ved mottak for å bestemme eventuell reduksjon i returbeløp. 

Hvis varen returneres med skadet eller manglende original emballasje, eller varen ikke fremstår som ny, vil det bli en reduksjon i returbeløpet etter følgende satser: 

  • Skade på emballasje eller manglende original emballasje gir minimum 25% reduksjon i returbeløp.  
  • Skade på vare eller at vare som fremstår som brukt gir minimum 50% reduksjon i returbeløp. 
  • Flatpakket vare som har blitt montert gir minimum 50% reduksjon i returbeløp. Varen skal returneres montert. Ikke demonter vare som er montert.

Tilbakebetaling
Dersom du skal motta penger i forbindelse med en retur, så skjer dette via Klarna, Vipps eller Visa/Mastercard, avhengig av hva du betalte varene med. Tilbakebetaling skal finne sted innen 4-7 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg til samme betalingsmiddel som ble brukt ved kjøpet. Det utbetales ikke kontant i våre butikker. 

Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering fra oss, gjelder samme regler som for retur. 

Gebyr ved uavhentede pakker

Hent pakken din før fristen går ut! Ellers blir varene sendt tilbake til oss og det påløper et gebyr for uavhentede pakker på kr 250,- Dette gjelder selv om du ikke betalte frakt da du bestilte, fordi Kid må dekke fraktkostnadene for retur som PostNord sender og tar imot. Hvis du ikke henter pakken med fraktalternativet Utlevering i en Kid butikk, må du betale et gebyr på kr 150,-

Hvis du henter ut varen men ikke vil ha den, kan du returnere den gratis i en Kid butikk, eller sende den tilbake til nettbutikken med returlapp. Hvis du vil vite mer om bytte og retur, kan du sende e-post til kundeservice@kid.no

Du kan også se dine bestillinger på Min Side (du må logge inn først).
Hvis varen er for stor eller tung til å sendes som pakke eller brev, må du sende e-post til kundeservice@kid.no for å få mer hjelp.


Reklamasjon

§ 27. Reklamasjon fra forbrukerloven:
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

Du kan melde fra om feil og mangler ved produktene i en av våre butikker eller til kundeservice@kid.no
Feil eller mangel ved målbestilte varer og store møbler må bare meldes til kundeservice@kid.no. Dokumentasjon på reklamasjon og ordredetaljer sendes samlet til kundeservice@kid.no.

Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler. 

Ved eventuelle tvistesaker følger Kid Interiør AS forbrukertvistutvalgets eventuelle avgjørelser.

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Kid Interiør AS, betaler vi ikke disse utgiftene. 

Returadressen er:
Kid Interiør AS
Gilhusveien 1
3426 Gullaug

Reklamasjon på målbestilte varer
Dersom det oppdages en feil eller mangel på en målbestilt vare må du snarest etter levering og senest 2 mnd etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Send en mail med dokumentasjon på feil/mangler til kundeservice@kid.no

Har du oppgitt feil mål i forhold til ditt vindu og fått produkt på disse målene, er dette ikke grunn for reklamasjon.

Skjer det vesentlige skader etter bruk etter at du overtok varen kan reklamasjonsfristen utvides til 2 år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. 

Du kan melde fra om feil og mangler på produktene til kundeservice@kid.no. Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler. Ved eventuelle tvistesaker følger Kid Interiør AS forbrukertvistutvalgets eventuelle avgjørelser. Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Kid Interiør AS, dekkes ikke disse utgiftene av oss.

Reklamasjon på møbler:
En synlig skade på emballasjen, eller selve produktet, må noteres på fraktbrevet til sjåføren ved tidspunkt for mottak av varen slik at dette registreres i systemet til transportør. 

Skjulte skader må meldes til vår kundeservice innen 3 dager etter mottak av varen. Dokumenter skaden med bilder som kan brukes ved en evt. reklamasjon grunnet skade i transport. Dokumentasjon på reklamasjon og ordredetaljer sendes samlet til kundeservice@kid.no.

Skjer det vesentlige skader etter bruk etter at du overtok varen kan reklamasjonsfristen utvides til 2 år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. 

Nupper, fremmedpilling, flekker, puter som synker og vanlige bruksskader er ingen grunn til reklamsjon.

Du kan melde fra om feil og mangler på produktene til kundeservice@kid.no. Alternative kontaktmåter finner du nederst på siden. Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler.  Ved eventuelle tvistesaker følger Kid Interiør AS forbrukertvistutvalgets eventuelle avgjørelser. Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Kid Interiør AS, dekkes ikke disse utgiftene av oss.

Returadressen er:
Kid Interiør AS
Gilhusveien 1
3426 Gullau

Garanti
Våre garantier gjelder i Norge og innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen etter forbrukerkjøpsloven.