Alltid fri frakt til butikk • Klikk&hent • Enkel bytte og retur
Kid Interiør støtter Rosa sløyfe-aksjonen
Kid Interiør er blant hovedsponsorene til Rosa sløyfe-aksjonen. Hvert år bidrar vi med inntektene fra salget av årets pin og egendesignede Rosa sløyfe-produkter i alle våre Kid-butikker og i nettbutikken. I år er temaet «Tidlig oppdagelse».

Rosa sløyfe-aksjonen i Norge er et samarbeid mellom Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. Målet med aksjonen er å vise solidaritet med bryskreftberørte, øke kunnskapen om sykdommen og gi støtte til brystkreftforskning og andre brystkreftrelaterte prosjekter.

I 2020 bidro Kid Interiør med mer enn 2,8 millioner kroner i støtte til aksjonen, en fantastisk økning fra 1,2 millioner i 2019. Tusen takk til alle som har bidratt og gjort dette mulig!

Stort engasjement for Rosa sløyfe

Vi er stolte og glade for å være en av hovedsponsorene til Rosa sløyfe-aksjonen. I våre 152 butikker i hele Norge er det mer enn 1000 dedikerte medarbeidere som vil være med å bidra til årets aksjon. Over 90 % av våre ansatte er kvinner, noe som gjør det ekstra viktig for oss å være med.

– Vi har sett et økende engasjement blant våre kunder i de årene vi har vært med. Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen, sier administrerende direktør Anders Fjeld i Kid Interiør.

Klesdesigner Nina Skarra står bak årets pin

Designeren av årets Rosa sløyfe er den anerkjente klesdesigneren Nina Skarra. Pinen kan kjøpes hos Kid Interiør, og hele summen på 120 kr går uavkortet til Rosa sløyfe-aksjonen. Nina er stolt over å ha fått oppdraget med å designe årets Rosa sløyfe.

– Som klesdesigner er jeg spesielt opptatt av hvordan du kan bruke identiteten din og få en bærekraftig garderobe til å redusere avfall. Derfor ville jeg ha naturlig materiale og i tillegg gjenbruk av steiner fra Skappel-sløyfen i fjor. Pinen er inspirert av kjolene mine, som alle har en skulpturell oppbygning, forteller Skarra. 

Håp og fokus på kreftforskning

For Skarra har arbeidet med å designe en sløyfe for brystkreftsaken, vært ekstra spesielt. Hun har flere nære venninner som har overlevd, men også en veldig god venn som døde av brystkreft. 

– For meg handler den rosa sløyfen om håp og viktigheten av kreftforskning. Vi er mange med historier der vi har mistet nære og kjære, og det er grunnen til at sløyfen er så viktig. Ved å bære den viser vi støtte og samhold, forteller Skarra.  

Når du bærer en Rosa sløyfe i oktober viser du solidaritet med alle som er rammet av brystkreft. I 2021 setter Rosa sløyfe-aksjonen søkelyset på tidlig oppdagelse av brystkreft fordi det redder liv. Jo tidligere brystkreft oppdages, jo bedre blir prognosen og behandlingen blir mer skånsom. Husk å kjenne etter.

Rosa sløyfe og Bokhari

I tillegg til inntektene fra årets pin, bidrar Kid Interiør med overskuddet fra egendesignede produkter. Et av disse produktene er det fine handlenettet og dette forkleet fra veveriet Bokhari i Pakistan. Hvis du kjøper disse varene støtter du i tillegg til Rosa sløyfe-aksjonen også lokalsamfunnet og barnas utdanning. Les mer om Bokhari Rosa sløyfe-produkter.

Les mer om initiativet på rosasloyfe.no.

Se alle produktene her.

Rosa sløyfe Bokhari handlenett