SE TONE KROKEN SINE BORDEKKINGSTIPS FRA LIVESHOPPINGEN HER  |  Se alle produkter fra sendingen her

  • Info
  • Frakt og levering

Frakt og levering

Kid Interiør er ansvarlig for leveransen som sendes til deg. I det pakken er levert, har du selv ansvaret. Pakkene våre sendes med Postnord MyPack, hjemlevering med PostNord, Collicare eller med HeltHjem. Du kan også velge å hente pakken i en Kid butikk, med vårt fraktvalg Utlevering i Kid-butikk. Utlevering av store møbler kan ikke skje til en Kid butikk.

Fraktalternativer

Du kan velge mellom fem leveringsmåter:

  • Postnord MyPack*  - standardlevering med PostNord. Hent varene i PostNords utleveringssteder i fastlands-Norge.
    • Leveringstid 3-5 virkedager
    • Fast fraktpris på 89,- kroner hvis du ikke er medlem. Kundeklubbmedlemmer får fri frakt ved varebestillinger over kr 699,-.
    • Pakken sendes til ditt valgte MyPack utleveringssted. Du blir varslet på SMS og/eller e-post når pakken har kommet til utleveringsstedet. 
      *Gjelder ikke bedriftskjøp, målbestilte varer, møbler og enkelte ukurante varer
  • Utlevering i Kid-butikk - hent varene i din favoritt Kid-butikk
    • Fri frakt. For større pakker, små møbler og tepper tilkommer ett frakttillegg fra 99,-
    • Leveringstid er 3-5 virkedager
    • For målbestilte varer er leveringstiden normalt 5 uker
    • Større møbler levereres ikke til butikk. De har en fraktkostnad fra 99,-

  • Helthjem - leveres til postkassen/ dørmatten før kl 07 på morgenen
    • 3-5 virkedager avhengig av område
    • Fast fraktpris på 79,- hvis du ikke er medlem. Kundeklubbmedlemmer får fri frakt ved varebestillinger over kr 699,-. 
    • Pakken kommer direkte hjem til deg i postkassen om det er plass, eller på dørmatten eller krok på postkassen. Passer derfor best til små pakker. Større pakker leveres til utleveringssted og kan ta noe lenger tid. Velger du hjemleveranse med Helthjem, er du ansvarlig for pakken fra og med når den leveres på din adresse. Vurder sikkerheten og pakkens verdi da Kid ikke erstatter pakker som blir stjålet etter utlevering. 
    •  
  • PostNord hjemlevering - pakker levert til din bolig uten signatur (kun privatadresser)
    • Fraktpris beregnes ut fra hvor i landet du bor, samt størrelse og vekt på det du kjøper
    • Du får en mail når pakken er sendt fra vårt lager
    • Du får en SMS fra Postnord med forventet levering, når pakken er lastet på bil og etter den er levert
    • Levering skjer mellom kl. 08 og 21
    • Varen vil bli levert ved ytterdør. Vurder sikkerheten i ditt bolig område og pakkens verdi
    • Bemerk at pakken settes igjen foran ytterdør eller angitt sted fra mottaker
    • Sjåfør ringer ikke før ankomst eller på døren
    • Målbestilte varer har en fast fraktpris på 300,- per ordre
    • Møbler har egne fraktpriser
    • Enkelte ukurante varer kan ikke leveres med dette fraktalternativet

  • PostNord hjemlevering med signatur - pakker levert hjem mot signatur (kun privatadresser)
    • Fraktpris beregnes ut fra hvor i landet du bor, samt størrelse og vekt på det du kjøper
    • Du får en mail når pakken er sendt fra vårt lager
    • Du får en SMS fra Postnord med første mulige tidspunkt de kan komme hjem til deg med pakken. Passer ikke dette tidspunktet kan du endre det ved å klikke på linken i SMSen
    • Sjåfør tar kontakt før levering
    • Pakken vil normalt bli levert til din hoveddør på bakkeplan
    • Hvis sjåføren alene ikke kan frakte varen til din dør, vil varen leveres så nær døren sjåføren kommer
    • Målbestilte varer har en fast fraktpris på 300,- per ordre
    • Møbler har egne priser
    • Enkelte ukurante varer kan ikke leveres med dette fraktalternativet
    • Leveranse til porten/tomtegrense betyr at produktet leveres til port, tomtegrense eller så nært tomtegrensen transportøren kan komme. I praksis betyr dette til første hindring.

  • Collicare hjemlevering - til porten/tomtegrense uten innbæring (curbside)
    • Leveringstid er 4-7 virkedager (det må påregnes lengre leveringstid ved høysesong og helligdager.)
    • Leveranse til porten/tomtegrense betyr at produktet leveres til port, tomtegrense eller så nært tomtegrensen transportøren kan komme. I praksis betyr dette til første hindring.
    • Varen sendes fra vårt lager i Baltikum, og sporingsnummer vil bli sendt per sms når sendingen ankommer terminal i Norge. Dette kan altså ta noen dager. Det tar normalt 48 timer fra sendingen ankommer terminal i Norge til du mottar sms.
    • Når sendingen er ankommet Norge  får du en SMS med et sporingsnummer. Klikk på lenken i sms for å spore sendingen via ColliCare sin hjemmeside:  https://www.collicare.no/track-trace  Du kan også kontakte ColliCare sin kundeservice på (+47) 23 62 80 00. Mer informasjon finnes på collicare.no/kundeservice

Leveringstid
Vi gjør vårt beste for å sende din bestilling så fort som mulig og da helst dagen etter at du har bestilt (på hverdager). I hektiske perioder må du dessverre beregne noen dagers forsinkelse. Det kan også oppstå uforutsette ting som forsinker leveringen. Vi gjør oppmerksom på at du som kunde har rett til å heve kjøpet ved forsinket levering.

Kid har normalt en leveringstid på 3-5 virkedager/4-7 på større møbler.  For målbestilte varer er leveringstiden normalt 5 uker. Vi leverer til Fastlands-Norge, ikke til Svalbard og Jan Mayen. Vi sender ikke til utlandet.

Utlevering i Kid-butikk (fri frakt)
Velg "utlevering i Kid-butikk" som fraktalternativ, og velg hvilken butikk du ønsker varene levert til. Vi håndterer deretter bestillingen og sender den til valgt butikk.

Du vil motta en ordrebekreftelse pr. e-post fra nettbutikken, og en SMS fra butikken når pakken er klar for henting. 

Forventet leveringstid for henting i butikk er 3-5 virkedager fra dagen bestillingen ble gjennomført. For målbestilte varer er leveringstiden ca. 5 uker. Bor du langt nord i landet kan det enkelte ganger ta inntil 14 dager før pakken er i din butikk. Utlevering av større møbler kan ikke skje til en Kid butikk.

Levering med PostNord
Med PostNord leveres din pakke raskt og sikkert til et utleveringssted nær deg over hele landet. Det er mer enn 1400 utleveringssteder i hele Norge. Lange åpningstider sørger for at du kan hente pakkene dine når det passer deg. Når pakken ankommer utleveringsstedet varsler vi deg via sms eller e-post.

Har du spørsmål vedrørende sporing eller forsendelse, ring kundeservice hos PostNord på 09300, eller gå inn på PostNord Logistics Kundeservice.  Ta kontakt med PostNord dersom du har spørsmål vedrørende sending og utlevering.

Større/tyngre varer som ikke kan sendes som postpakker
Større eller tyngre varer,som for eksempel møbler, kan ikke sendes som normal pakke. For de største møblene våre gjelder kun frakt med hjemlevering. Egne priser gjelder og beregnes i kassen. For møbler kan leveringen gjøres dagtid til husets ytterdør til en fast avgift fra kr 399 (basert på soner).

Gebyr ved uavhentede pakker

Hent pakken din før fristen går ut! Ellers blir varene sendt tilbake til oss og det påløper et gebyr for uavhentede pakker på kr 250,- Dette gjelder selv om du ikke betalte frakt da du bestilte, fordi Kid må dekke fraktkostnadene for retur som PostNord sender og tar imot. Hvis du ikke henter pakken med fraktalternativet Utlevering i en Kid butikk, må du betale et gebyr på kr 150,-

Hvis du henter ut varen men ikke vil ha den, kan du returnere eller bytte den gratis i en Kid butikk, eller sende den tilbake til nettbutikken med returlapp.

kundeservice@kid.no

Du kan også se dine bestillinger på Min Side (du må logge inn først).

Hvis varen er for stor eller tung til å sendes som pakke eller brev, må du sende e-post til kundeservice@kid.no for å få mer hjelp.


 
Trenger du mer informasjon om bytte og retur, kontakt kundeservice på kundeservice@kid.no

Du kan også se denne og tidligere ordre under Min Side (krever at du er logget inn).

Ved retur /reklamasjon av møbler og varer som er for store eller tunge til å sendes som pakke/brev må du ta kontakt med  kundeservice@kid.no